dijous, 5 de juliol del 2012

Recuperant el temps perdut o falsos croisants amb farciment salat



Com sabeu (perquè sóc de repetir les coses), treballo durant 15 dies... I no podria haver anat a petar en millor lloc! La meva cap és una apassionada de la cuina... I el que és millor: em porta les seves creacions per a que les tasti! L'altre dia, em va portar unes roses de pasta de full i pernil salat que, a part de ser boníssimes eren moníssimes... La qüestió és que aquell mateix dia venia la meva cunyada a sopar i jo havia preparat unes pizzes (molt mones elles, amb forma de cor... Que es va desdibuixar per complert al desfer-se el formatge... :S) però vaig voler preparar les roses... Vaig sortir de la feina i vaig anar corrents al super a buscar una làmina de pasta de full... Doncs bé, entre les presses i tot, vaig agafar massa brisa... I, a sobre, no tenia pernil salat... De manera que les roses, aquella nit, ens les vàrem haver de pintar a l'oli... Però dos dies més tard, vaig preparar aquests croisants, en part, inspirada en aquesta recepta del fantàstic blog de l'Elisabet, en part d'alguna idea de la meva cap i en part de la meva imaginació...

Aquests croisants estàn farcits d'albergínia, pernil i formatge però els podem farcir del que ens vingui de gust.

Allà vaig:

Ingredients:

- 1 làmina de massa brisa
- 1 albergínia
- 4 llenques de pernil dolç
- Formatge de cabra (de rulo o del que tinguem) al gust
- Tomàquet fregit
- Ou (opcional)

Preparació:

- Unes hores abans posem l'albergínia al forn a uns 170ºC durant una hora aproximadament (jo aprofitaria per a preparar alguna altra cosa al forn , ja que l'enceneu... És una recomanació per no malgastar energia).
- Un cop cuita i més o menys refredada l'albergínia, la pelem (no tota, podem pelar-la a tires, per a que la pell no sigui indigesta però tampoc deixar-la vídua) i la tallem amb les mans mateix, a tires.
- Desenrotllem amb cura la massa brisa sobre el mateix paper que l'embolica i la tallem, primer per la meitat i després formant triangles (amb una massa rodona en sortiràn 4).
- Separem els triangles i els posem a la safata del forn sobre el mateix paper o un paper de forn i li posem una cullerada de tomàquet fregit per sobre. L'escampem com si fos una pizza (això vol dir que hem de tenir cura de no posar tomàquet a les vores de la massa perquè si no, al tancar ens pringarem nosaltres i el croisant).
- Repartim les tires d'albergínia per sobre els triangles (sí, al centre). Hi agefim una llenca de pernil a cada una (tallades a trossos de manera que no sobresurtin) i hi afegim el formatge al gust. Si és en "rulo", el descompactarem una mica per a que no faci massa volum.
- Començarem enrotllant els triangles des de la part més ampla fins a la punta i, un cop tot embolicat, pressionarem per a enganxar-lo i enrotllarem també les puntes per a formar les banyes. Li donarem forma de croisant i ho disposarem a la safata de manera que no quedin massa junts (tampoc pujen molt, no patiu).
- Si ho volem, podem batre un rovell i pintar l'exterior del croisant per a que quedi més mono... Us seré sincera: no ho he fet perquè només em quedava un ou i no puc anar-ne a comprar fins demà... No volia córrer el risc de necessitar un ou en els 3 dies que quedàven i no tenir-ne...
- Ho posem al forn a 170ºC durant el temps que calgui (una mija hora) fins que es daurin i es vegin cuits (la massa brisa poc feta és indigesta, en dono fe...).
- Ho traiem del forn i "nyam nyam, bon profit"!
- Si ho volem guardar i menjar-ho més tard però calentó, és qüestió de posar-ho al forn uns 15 minuts a 100ºC (el micro serveix però no el suporto... :S).

Apali, a gaudir!

2 comentaris:

  1. m'encanten salats, més que no pas dolços, i aquestes que has fet em semblen molt originals i deliciosos com a aperitius! petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. I a més, la massa brisa li dóna una textura diferent i molt bona! A mi també em va més la sal, en general (encara que m'agradi cuinar dolços)... ;)

      Elimina